تولید محتوا

تولید محتوا

امروزه با توجه به پیشرفت فعالیت در همه حوزه‌ها در فضای مجازی، داشتن بهترین و مفیدترین محتوا امری اجتناب‌ناپذیر است. می‌توان گفت بازاریابی محتوا از مهم‌ترین و قدرتمندترین استراتژی بازاریابی خصوصاً در حوزه کسب‌وکار است. ساخت محتوا در انواع مختلف و در فضاهای مختلف مجازی مثل شبکه‌های اجتماعی و یا وب‌سایت‌ها، نیاز به تخصص و مهارت دارد. به‌طورکلی محتوا در دسته‌بندی‌های مختلفی دیده می‌شود، بیشترین تولید محتوا نیز مربوط به محتوای متنی، تصویری، ویدئویی، فایل و یا صوتی است. از دیگر دسته‌بندی‌های تولید محتوا می‌توان به عمومی بودن و یا تخصصی بودن آن اشاره نمود.

تولید محتوا-همراه رسانه

مهم‌ترین تنوع در تولید و ساخت محتوا در ماهیت آن است به صورتی که محتواها می‌تواند به‌صورت ترجمه و تالیف باشد و یا محتوای سئو شده برای وب‌سایت‌ها باشد و یا حتی به‌صورت عمومی و یا تخصصی برای شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام یا یوتوب باشد.

مواردی که در تولید و ساخت محتوا اهمیت دارند، استراتژی محتوا، پرسونای مخاطب، بهینه‌سازی و یا همان سئوی محتوا و بازاریابی محتوا است. هر یک از این موارد با تخصص و مهارت خاصی باید انجام گیرد. این موارد برای هر یک از انواع محتوای متنی، تصویری و … و حتی برای محتوای عمومی یا تخصصی باید بررسی شود تا بهترین محتوا تولید شود.

استراتژی محتوا

به این معناست که از مرحله اول تا آخر تولید محتوا و برای نتیجه‌گیری بهتر استفاده از محتوا باید مسیر مشخص و برنامه‌ریزی و مدیریت مناسب تولید محتوا را در نظر بگیریم.

پرسونای مخاطب

بعد از مشخص شدن مسیر مناسب، باید جامعه هدف و ایده آل مخاطب را در نظر گرفته و بر طبق و همچنین موضوعات موردنظر، محتوا را تولید کنیم.

بهینه‌سازی یا سئو محتوا

پس از تولید محتوای موردنظر برای مخاطب خاص، نوبت به بهینه‌سازی آن محتوا برای ارائه در وب‌سایت یا شبکه‌های اجتماعی می‌رسد. بهینه‌سازی محتوا حوزه بسیار گسترده‌ای است که نیاز به تخصص بالایی دارد. کیفیت و عدم تکراری بودن و کپی بودن و قدیمی بودن محتوا برای موتورهای جست‌وجوگر و هوشمند به‌راحتی قابل‌تشخیص است. این مورد در رتبه‌بندی و بهتر دیده شدن محتوا کمک بسیار زیادی می‌کند.

بازاریابی محتوا

محتوایی که هدف‌گذاری شده است و مخاطب خود را دارد .حال به مرحله بهینه‌سازی نیز رسیده است. تنها یک‌قدم مانده که به نتیجه‌گیری برسد. محتوای بهینه‌شده و آماده باید به‌راحتی مخاطب خود را پیدا کند. در بازاریابی محتوا، تأمین نیازهای اصلی مخاطب هدف اصلی است و راه‌حل آن ارائه اطلاعاتی مفید و باکیفیت به آن‌ها است، به‌گونه‌ای که مخاطب به مشتری تبدیل شود.

بازاریابی محتوا

همه موارد فوق برای محتوای تخصصی بیشتر و بهتر می‌توان ارائه شود و همین امر باعث ایجاد وجه تمایز در بین رقبا نیز می‌شود. مجموعه همراه رسانه در همه حوزه‌های تولید محتوایی با در دست داشتن سیستم هوشمند در برابر عدم کپی‌سازی محتوا و صحت سنجی محتوا، بهترین محتوا را در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهد. این مجموعه تولید محتوا را در همه زمینه‌های متنی و تصویری و … و به‌خصوص در حوزه‌های عمومی و تخصصی برای انواع مخاطب با استراتژی مناسب، به شما ارائه می‌دهد.

دریافت مشاوره رایگان